Diuji dengan dugaan yag lebih hebat


Assalamualaikum semua,hari ni Solehah sungguh tak da mood,bermacam dugaan datang untuk menguji sampai Solehah dah terduduk lemah..Menanggis jangan kata lah.banjir melaka dah,huhu..Tapi itu lah realiti kehidupan Solehah yang Solehah kene terima dengan redha,Insyallah..Doakan lah semoga Solehah diberi kekuatan dan agar iman ini sentiasa bertambah..Sungguh Solehah rasa tak bermaya tapi bila teringat kan Allah sentiasa  bersamaku dan Insyallah dalam setiap dugaan yang mendatang ia akan menjadi kan Solehah untuk menjadi lebih tabah dan baik,Amin=')

Ok,ni Solehah nak kongsikan ayat simple tapi mengadungi pelbagai pengertiaan..Semoga ia dapat menjadi inspirasi untuk anda semua dalam hidup di bumi Allah

Sahabat itu bagai bintang di langit, walau jauh dia tetap akan bersinar. Walautidak bisa dimiliki, dia akan selalu dihati. Meskipun terkadang dia hilang, dia akan tetap selalu dihati dan akan terkenang dihati dan tak kan pernah hilang disebalik awanan yang kelam. "Sekali bersahabat, selamanya di hati". ♥
~sahabatsejati~
Wanita ibarat Kupu-kupu.

Apabila jari tersentuh sayap Kupu-kupu,
maka hilanglah coraknya.
Apabila lelaki bukan mahram,
dibiarkan melihat dan menyentuh tubuhnya,
maka hilanglah sedikit demi sedikit kemanisan diri itu.
Jagalah sebaik mungkin diri dan auratmu
kerana sebaik-baik perhiasan dunia adalah wanita solehah
dan malu itu sebahagian dari iman..♥
Wanita yang matang biasanya bijak menguruskan perasaan.
Keyakinan diri adalah kekuatan dirinya yang menjadi santapan emosi. Wanita matang tidak akan membiarkan diri larut dalam tekanan perasaan hingga mengorbankan kredibiliti peribadinya. Wanita yang bijaksana mampu mengubah sahara yang gersang mejadi taman yang segar menghijau. Sesungguhnya kebahagiaan itu hadir setelah kesusahan.Rose




11 2697 budak baik:

amirahyusoff said...

Moga Allah tabahkan hati Solehah :)

Snow White said...

amin...
semoga solehah dikuatkan kesabaran utk menghadapi ujian sebegini :)

[fArAh aLiAs] said...

BE STRONG DEAR.
TUHAN SAYANG HAMBANYA, SEBAB TU DIA UJI =) BANYAKKAN BERDOA .

Hazwan Hamdan said...

Be strong dear. What a nice blog :)

Qyla said...

setiap yg berlaku ada hikmah nye.
Semoga Solehah tabah ye :)
hadapi ujian dengan hati yg tenang :)
banyakkn berdoa & solat jgn tinggal :DDD

ILA SYAMILA ♥♥ said...

tabah ye awak. Allah sentiasa ade untuk orang yg bersabar. ;)

Azhafizah[フィザ] said...

bersabar dan tabahkan hati serta berdoa.be strong dear.

Maryati said...

Banyakkan berzikir dan beristighfar, kerana ia boleh jadikan hati kuat dan sabar! be strong!

KatsumiNana said...

follow nice blog

Jieha mohd said...

setiap dugaan adehilmah sebalik nye hehe be strong! :D

Gadis mutiara_Solehah said...

tq awak semua,terharu=')

Animated Pink Pencil