Alhamdulilah,ya Allah dia atas ujian-Mu =')


Ya Allah, Ampunkanlah aku kerana menafikan hati ini.
ampunkan aku kerana menyiksa jiwa ini
Ya Allah
Sesungguhnya... Amat berat ujianMu
Namun aku tetap menerimanya dengan hati yang redha
Ya Allah
Masih bersisa duka lalu
Kini hadir luka baru... menghiris dalam ke atmaku
Bukan aku merungut
Cuma ingin ku adu.. Resah dadaku
Ya Allah
Sungguh ku tak mampu membasuh luka itu dengan air mata kurniaanMu
Bukan kerna ku tak mensyukuri kehadirannya
Namun luka ku itu terlalu pedih untuk ku basuh sekarang
Biarlah luka itu kering dahulu
Kemudian akan ku basuhnya dengan jernihnya air mataku
Dalam sujud ku padaMu

Ya Allah
Ku mohon padaMu
Kau kurniakanlah aku segenggam benih tabah
Untuk ku semai menjadi sepohon kekuatan
Yang berbuahkan semangat...
Ya Allah
Sungguh engkau lebih mengetahui apa yang terbaik untukku
Aku hanya mampu melakukan yang terbaik
Dalam berjuang merempuh medan dugaan ini
Namun yang terbaik itu
Hanya dariMu
Ya Allah
Aku mohon kepadaMu
Berikanlah aku secebis ketenangan
Untuk ku jadikan bekal di dalam perjuangan
Ya Allah
Aku bersyukur kepadaMu
Kerana dalam jutaan manusia
Engkau memilihku untuk menghadapi dugaanMu
Alhamdulillah
Diuji tahap keimanan

Sedangkan ramai terbiar dilalaikan
Hanya yang terpilih sahaja
Antara berjuta mendapat rahmatNya


If what ahead scares you,

And what behind hurts you,
Then looks above,
Allah Never Fails to Help You =')

P/s:Assalamualaikum and selamat sejahtera semua.. Maaf lah mood menaip hilang lah.. Ini adalah sekadar bingkisan hati.. Memang tengah diuji pun buat masa sekarang ni. Ujian yang terlalu hebat.. Moga Allah permudahkan urusan Solehah,amin..

24 2697 budak baik:

wan niahix said...

Sabar ye CP... semua dugaan ada hikmah di sebalik nya...

"keep smiling"
^_^

-Wan Niahix-

etuza said...

syukran dapat share doa2 yang baik memujiNya

Chic Na said...

sabar solehah. setiap ujian dr Allah tu ada hikmahnya. moga dipermudahkan. senyum tau. :)

cendol said...

Allah takkan menguji kita di luar kemampuan kita.kalo Allah bg sesuau ujian kat kita,tu maknanye kita mampu mnghadapinye.. :)
knape coklat cpt habih?ade org lain mkn jgk eh?hehe

Cik Nur said...

Amin..! Moga solehah sentiasa dalam lindungan ALLAH... :)

Nyue said...

syahdu baca..tersentuh jiwa nurani.... :)

Arina Shamsul said...

cekalkan hati dik :)

semoga Allah terus beri kamu kekuatan untuk menempuhi segalanya :) amin..

alolo..cian Takpe dik..merasa sedikit itu buat kita lebih bersyukur :)

Si Matatajam said...

Coklat ni kadang2 mmg bleh jadi terapi jiwa kan.. Alhamdulillah ya tuhanku atas ujian mu itu..

Wanieys said...

Ujian yang Allah S.W.T berikan adalah mengikut setiap kemampuan...lagi besar ujian buat kita lagi kuat kita untuk menempuhnya...jgn berputus asa yg penting :)

Masha Meisters said...

knpe ni solehah?
semoga solehah lebih sabar dan tabah menerima ujian itu...insyaallah pasti ada sebabnya :)

lelamaisara said...

harap bersabar..mungkin ada hikmah nye..amin..

Deqla manjew said...

nice entry dear.. tersentuh hati baca..

Misya Mialen said...

Apapum mslh solehah,sy doakan smuanya akan baik2 saja.;)

dyabunga said...

semoga solehah kuat hadapi ujian ye..:D

MyMy said...

takda button like?
nak like entry nie..
huhu..

N.Aima K said...

sabar ya dik..mudah-mudahan ada hikmah disebalik semua ini..insyaallah

Yumida said...

aah..sy pn sama di duga beberapa kali...ada hikmah di sebaliknya..cuma byk bersabar
kita mmg sentiasa diuji..moga kita tabah n redha menerimanya

shar90 said...

huhuu... lamenye xlepak kat iluvislam, best kan... hee
nape solehah stress nih?? jom share2... hee xD

MamaEma said...

AMMINN...INSYALLAH

Masha Meisters said...

hyy dear....sabar ye :) keep in smile...

SiBudakKurus said...

semoga tabah hadapi ujian Allah.

NadyaBubble said...

Suka artikel tu :')

Nurulee said...

Suka entry ni, nice.
Sedapnya makan coklat T__T
Nak gakkkk.

http://thenurulee.blogspot.com/2012/07/day-night-in-village.html

9n0L4 said...

meh dtg tranung. akak blanje cekelat. ;)

Animated Pink Pencil